Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Harp --- History --- 78.44.2.0 --- Plucked instruments --- Geschiedenis --- Didactiek
Choose an application
Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.6 --- Geschiedenis --- geschiedenis --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019
Choose an application
Mensen met autisme ondervinden vaak nog moeilijkheden om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Om hieraan tegemoet te komen lanceerde de Vlaamse Regering begin 2017 een Autismeplan dat als één van de hoofddoelstellingen het verhogen van de participatiekansen voor mensen met autisme heeft.Ook de cultureel-erfgoedsector kan mee bouwen aan een voor personen met autisme toegankelijke samenleving. Om hen hierbij te helpen schreven Bart De Nil en Liesa Rutsaert een boek vol tips & tricks voor het creëren van een toegankelijk museumbezoek voor kinderen en jongeren met autisme.De auteurs haalden hun mosterd bij heel wat goede praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland én een pilootproject waarbij het museum Huis van Alijn in Gent haar museumrondleiding aanpaste voor een autiklas uit het Buitengewoon Onderwijs. Datzelfde museum maakte van een volledige vernieuwing van haar opstelling gebruik om een museumbezoek, zowel voor, tijdens als erna, autismevriendelijk te maken.Naast een beschrijving van deze inspirerende praktijkvoorbeelden zorgden de auteurs ook voor een checklist voor cultureel-erfgoedinstellingen die hun gebouw en werking autismevriendelijke willen maken.
museology --- Museology --- autisme --- audiences --- Social policy and particular groups --- PXL-Education 2017 --- PXL-Healthcare 2017 --- didactiek van de maatschappelijke vorming --- cultuureducatie --- musea --- inrichting --- Autisme --- Musea --- Activiteiten --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Museum --- Activiteit --- Autismespectrumstoornis --- kunsteducatie. --- autisme. --- kunsteducatie
Choose an application
Ethnology. Cultural anthropology --- Ethnology --- Anthropologie sociale et culturelle --- History --- Philosophy --- Histoire --- Philosophie --- #SBIB:39A3 --- 391/397 --- -Ethnology --- -Cultural anthropology --- Ethnography --- Races of man --- Social anthropology --- Anthropology --- Human beings --- Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- Ethnografie --- -Philosophy --- Lerarenopleiding --- Philosophy. --- (vak)didactiek talen --- 391/397 Ethnografie --- -Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- (vak)didactiek talen. --- -Anthropology --- Cultural anthropology --- -391/397 Ethnografie --- Ethnology - History - 20th century --- Ethnology - Philosophy --- CONRAD (JOSEPH), 1857-1924 --- CULTURAL STUDIES --- ETHNOLOGY --- SAID (EDWARD W.), 1935-2003 --- HISTORY --- 20th CENTURY
Choose an application
930.21 --- Academic collection --- 901 --- Historiografie --- Geschiedenis --- West-Europa --- Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- Europe --- Historiography. --- 930.21 Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap --- #PEDA *H 302 --- #PEDA <4> --- geschiedeniswetenschappen --- #gsdb8 --- geschiedenisfilosofie --- C6 --- Europa [werelddeel] --- geschiedenis --- History as a science --- Western Europe --- Historiographie --- --Histoire --- --Europe --- Historiography --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- History --- 910 --- geschiedschrijving --- geschiedenis hulpwetenschappen --- histoire sciences auxiliaires --- Histoire --- Europe - Historiography --- ECRITURE --- HISTOIRE
Choose an application
De nadruk ligt op het dagelijks leven in de verschillende grote godsdiensten, verteld door kinderen. In het lesmateriaal worden verhalen uit de godsdiensten verteld en leren kinderen belangrijke feesten en gebruiken kennen. De eerste kennismaking helpt leerlingen zich een beeld te vormen van wat godsdienst is en welke grote godsdiensten er zijn.
Christian religion --- Indian religions --- Jewish religion --- Islam --- Primary education --- wereldgodsdiensten --- Godsdienst --- Prentenboeken --- Wereldgodsdiensten --- 210.3 --- Boeddhisme --- Christendom --- Geloof --- Godsdiensten --- Hindoeïsme --- Jodendom --- Sikhs --- 210 ) Wereldgodsdiensten --- 244.51 --- Handboek/cursus --- bahai --- boeddhisme --- christendom --- geloof --- hindoeïsme --- islam --- jainisme --- jodendom --- natuurgodsdiensten --- shintoïsme --- sikhisme --- taoïsme --- zoroastrisme --- Wereldgodsdiensten ; inleidingen --- didactiek --- godsdienst --- sikhs --- 210 --- C1 --- Kerken en religie --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Wereldgodsdienst
Choose an application
Wereldtentoonstelling 1913. --- Exposition universelle et internationale --- 1918 - 1945 --- interbellum --- Tweede Wereldoorlog --- manuel scolaire --- --1918-1945 --- --Wereldtentoonstelling --- Wereldtentoonstelling --- Academic collection --- C6 --- geschiedenis --- geschiedenisonderwijs (x) --- handboek --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 20e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 900.22 --- Geschiedenis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Interbellum --- Wereldoorlog II --- --1918-1945, --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- 1918 - 1945. --- interbellum. --- Tweede Wereldoorlog.
Choose an application
manuel scolaire --- --Histoire --- --1945-2001 --- --departement Lerarenopleiding 11 --- geschiedenis --- handboeken secundair onderwijs --- Academic collection --- C6 --- geschiedenisonderwijs (x) --- handboek --- leerboeken --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 900.22 --- Geschiedenis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- --Academic collection --- 3e graad secundair onderwijs --- Dekolonisatie --- 1945 --- -Belgisch Kongo --- Koude Oorlog --- België --- Sociaal-economische geschiedenis --- departement Lerarenopleiding 11 --- --Geschiedenis --- 2e helft 20e eeuw --- Belgisch-Congo --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- -Belgisch-Congo --- History, Modern --- Histoire
Choose an application
Meer dan 20 auteurs uit lokale besturen en andere organisaties brachten hun kennis en ervaring op het vlak van managementmodellen samen. Ze beschrijven in kort bestek 30 modellen die momenteel gebruikt worden en van belang zijn voor de lokale en bovenlokale overheden en voor social- en nonprofitorganisaties. De modellen hebben een ruim toepassingsgebied: strategie- en plancyclus, organisatiecultuur en veranderingsmanagement, financieel management, kwaliteitsmanagement en HR-management. Een aantal modellen die vooral gangbaar waren in de privésector kregen in deze pocket een vertaling naar de overheid. Ook wordt er stilgestaan bij de toegevoegde waarde en enkele kritische reflecties bij de toepassing van managementmodellen in algemene zin. Van elk model is er een beschrijving aan de hand van een figuur of schema; de meerwaarde wordt toegelicht, maar ook de valkuilen bij de toepassing van het model.Volgende modellen komen in de pocket aan bod:Activity Based Costing, Balanced Scorecard voor strategiebepaling en strategie-opvolging, Begeleiden van medewerkers via ontwikkelcirkels, Benchmarking, Brainstorming, CAF-model, Coso-model voor organisatie- en risico-beheersing, Deming cirkel, Extern visitatiemodel, Financiële ratio?s, FINRAPP: model voor financiële rapportering in steden en gemeenten, Gantt Chart en Activiteitenschema, Geïntegreerde beleids- en beheerscyclus, Investeringsanalyses, ISO 9001, Kosten-baten analyses, Leiderschapsstijl van Hersey en Blanchard: situationeel leiderschap, Leiderschapsrollen van Quinn: voorbij rationeel leiderschap, Netwerking, Organisatieklimaatindex, Prose-model, Risicobeheerssysteem: de ?roos?, Roos van Leary, Strategisch management, SWOT-analyse, Teamdoelmatigheidsmodel, Werkdrukmeting, 360? feedback, 7S-model, Focus one
Academic collection --- 19de eeuw (x) --- C6 --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 485.6 --- schoolboeken --- 19de eeuw --- 900.22 --- 927.2 --- Geschiedenis --- Industriële revolutie --- Oorlog --- Revoluties --- Wereldoorlog I(Eerste Wereldoorlog) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 1815-1918 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- XIXe s., --- manuel scolaire --- --Education --- History. --- Didactics of history --- anno 1800-1899 --- Education --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Hedendaagse geschiedenis --- Secundair onderwijs --- --Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- XIXe s., 1801-1900
Choose an application
Voor kinderen die een heleboel belangrijke vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! In Wie ben ik? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. Ben je een dier? Vind je het leuk om groot te worden? Ben jij hetzelfde als andere mensen? Wat ben jij je ouders schuldig? Kijk je graag in de spiegel? Kies jij wie je bent?
Philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Zelfbeeld --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- C3 --- filosofie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- zelfkennis (x) --- zelfkennis --- 476.8 --- 110 --- 478.9 --- Anders zijn --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Opgroeien --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- basisonderwijs --- zingeving --- 478 --- Filosoferen-kinderen --- Groei --- Groeien --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Ik en de anderen --- Kiezen --- Leeftijd --- Ouders --- Relatie ouder - kind --- Uiterlijk --- Zingeving --- Geloven-Denken --- Wijsbegeerte --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Orthopedagogics --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|